Dagens fråga

Fråga: Måste jag smörja in mina händer dagligen? Eller gör jag det bara när dom är torra?


Svar: Dagligen! Flera gånger dessutom. Huden går att jämföra med törst. Om du hinner blir törstig är det redan försent, törsten är kroppens varningssignal för att du håller på att bli uttorkad. Därför ska man dricka vatten regelbundet så man inte hinner bli törstig.
Samma sak med huden, du får inte bli torr helt enkelt. Så smörj in regelbundet särskilt händer!

Åhléns 190:-


Min favorit handkräm som borde finnas i varje handväska! Den motverkar rynkor (ja, man kan få rynkor även på händer), sjunker snabbt in i huden och man riktigt känner hur den återfuktar! Doften är inte lika behaglig dock men det tänker man inte ens på när man känner hur lena och fina händerna blir ;)

Kramar K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0