Hårspray på ansiktet?

Spraya lite hårspray ovanpå sminket för att få det att hålla hela kvällen.



Detta har jag både hört från andra och läst i tidningar och jag blir lika gråtfärdig varje gång! Vem kom på detta? Jag menar, om hårspray inte är särskilt bra ens för håret fatta då vad det kan göra med ansiktet! Nej, detta är definivt en myt och man ska aldrig ha hårspray på ansiktet för att "fästa" sminket. Det finns en hel del produker för just det syftet om man nu känner att vanligt hederligt puder inte är tillräckligt. En primer ska bl.a ha den egenskapen att hjälpa sminket sitta längre utan att bli förstört. Själv har jag aldrig testat en primer men jag har hört att det funkar.

Annars kan jag rekommendera Make up Stores Face mist som förutom att dämpa den "pudriga känslan" även lugnar huden och hjälper sminket sitta bättre. I lördags testade vi även budgetvarianten från Elf som ska funka minst lika bra och joooo, det gör den verkligen! Efter tio (!) timmar med sminket var det endast ett fåtal personer som behövde pudras litegrann, så den kan jag starkt rekommendera :)

Kramar K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0