Hear me I´m crying

Hej hej tjena!! Längesen man skrev något här men har tyvärr haft väldigt fullt upp med jobb och spännande projekt och därför inte kunnat blogga. Men nu är jag tillbaka med en liten överraskning till er som inte hunnit se mig ännu...mer om det senare för nu måste jag berätta om gårdagen!!


För några månader sedan skrev jag på bloggen att jag har något stort att se fram emot till hösten och igår smällde det alltså :D Ni som bor i Norrköping har kanske hört talas om The Fairytale, en konsert med fantastiska artister som ägde rum på Louis de Geer igår? Jag blev anlitad för att fixa hår och smink på artisterna samt sminka alla i orkestern! Med mig hade jag min allra bästa vän och grymma sidekick Fågel, tillsammans gjorde vi ett sjukt bra jobb och vi kan inte annat än vara otroligt stolta!


Dagen började väldigt stressfull då orkestern som vi skulle börja sminka va en halvtimma sena. Eftersom vi låg under en väldigt pressad schema hade vi då bara 90 minuter att sminka 20 personer! Vi klarade det utan problem men nästa hinder kom när det va dags att sminka artisterna som även dom va sena. Knappt en timma hade vi på oss att sminka fyra personer (inför tv i HD kvalite!!) samt fixa håret på tre av dom, alla skulle ha uppsättningar! Sagt och gjort, Bella fick sminka och gjorde fantastiskt snygga sminkningar medans jag gjorde tre fina uppsättningar som trots mycket dans och kastande med huvudet höll heeela kvällen!! Inte en enda slinga föll ur sin plats!


Som sagt är vi riktigt stolta, och trots att det va en lååång dag och mycket stress så hade vi otroligt roligt! Alla va så himla trevliga och sjukt duktiga på scen! Jag är så tacksam att vi fick den möjligheten och nu har jag minnen och erfarenhet att ha med mig livet ut! Stort tack till Ulrika och Peter Malmberg!!


Och den största möjliga tack till min bästa vän för ditt enorma stöd och den bästa hjälp en människa kan önska sig! Du är en ptroligt begåvad person och jag är så lycklig att ha dig som min bästa vän! Fågel <3


En av låtarna ur The Fairytale, så vacker att ögonen tårades!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0